söndag 19 juni 2011

vad ska jag göra på sommarlovet?

Jag får två veckor sommarlov om en månad ungefär. Och noll har jag planerat. 
- Efter studenten åkte jag till Grönland för att jobba. Sen blev det Vänersborg resten av veckorna. Sen blev det Örebro-hemma då inredde vi vårt nya hem. Flyttade in april men det vankades skolbal, skolresa, sista chansen-prov, studenten-vecka och sen blev det ju Grönland.
- Sen blev det 2009. Då satt jag på vivalla centrum i Örebro för att lära mig söka jobb. Tre dagar i veckan. Hatade livet så hårt.
- 2010. praoade jag på hjälpmedels centrum. Okej jobb men inget betalt och hatade sommaren så mycket. Sen blev det akut säga sig upp från lägenheten och sen packa och så flytta!

- 2011:
Varför gör jag alltid något över somrarna men inte resten av året? Hoppas på förändring av 2011 då gör jag något på hösten! Men nu har jag praoveckorna uppbokade till vecka 45 och skolan i Dingle fram till vecka 51. Sen är det jullov! Så det är en garanterad förändring som har skett.
Även om jag tycker om sommar just nu vill jag hellre ha semester över den mörka tiden som vintern! Men nu har IH bestämt sig att jag ska ha just de två veckorna.
Tänker faktiskt vara hemma i år....
Utlandsresa får jag vänta med när jag får råd.
Stockholm väntar jag hellre till hösten då är det mer fint därborta och då är ALLA hemma också. (ja, hatar sommar-sthlm så fult är det ja)
Men då får vi också en bebis på väg! (såklart inte min egen) men då är det ganska nytt för familjen då kan vi inte bara bo hos dom bara så där. Men ett miniäventyr att välkomna den nya till världen, så det blir en rolig dag ändå! Prickar den rätt in sommarlovet?
Göteborg en eller två dagar kan jag ju göra.
Ullared? Längesen ju jag var där, sist var det när jag var 12 eller 13 utan egna pengar?
Jag tycker faktiskt om vara hemma och "göra ingenting" - brukar inte få dåligt samvete över det ändå. Bor i en så fin stad så jag kan göra skogspromenader, bada i sjön och hjälpa till syster med trädgårdsarbete kanske? En annan syster genom att få henne trivas bättre i sin lya? Baka och laga gott. Måla tavlor också!
ÄH nu stannar jag HEMMA!


Men okej, jag har lov vecka 29 och 30- har ni några förslag- säj till. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar